Vorig weekend was de finale van de NK Basisscholen. Bij de beste 24 teams streden 4 teams uit de gemeente Groningen mee (3 uit Stad en 1 uit Ten Boer). GSV 1, met de 4 zeer getalenteerde spelers Bram ten Dam,
Laatste clubavond senioren seizoen 24/25
Morgenavond 30 juni is de laatste clubavond voor de senioren. Er is geen interne ronde. We gaan gezellig wat vrij schaken met een hapje en een drankje. Daarnaast zetten we de winnaars van de diverse competities even in het zonnetje.
Breaking News! Staunton 2 toch naar de 4e klasse
Mooi nieuws vlak voor de vakantie. Door een terugtrekking van een ander team is Staunton 2 toch gepromoveerd naar de 4e klasse. Dat betekent dat Staunton 2 komend seizoen toch 9 partijen mag gaan spelen en dat we weer een mooie opbouw hebben.
Het heilige vuur
Afgelopen zaterdag was het snelschaken voor Teams. Een hele warme zaterdagmiddag, drooggelegd ipv kleine dronkemansrelletjes, een ietwat matige opkomst van teams en de prijzen nog minder inspirerend dan de kookworsten van de Co-Op die we ooit op mochten halen toen we met Staunton nog eens uit onze slof waren geschoten.
Herinneringen aan Poppe Dijkhuis (1934-2025)
Een markant Staunton lid is ons ontvallen. Een Staunton monument. Ons erelid Poppe Dijkhuis overleed op 8 juni op 91-jarige leeftijd. Ik denk dat hij kan terugzien op een rijk gevuld (schaak)leven.
Hoe herinner ik mij Poppe? Dat is toch op veel verschillende manieren.
Poppe Dijkhuis (1934-2025) overleden
Op zondag 8 juni is ons erelid Poppe Dijkhuis ons ontvallen. De betekenis van Poppe voor Staunton is nauwelijks te overschatten.

Speler, bestuurder, uitvoerder van talloze grote en kleine taken binnen de club, schrijver van jubileumboeken,
Hans Polee kampioen
Waarom de zaken spannend houden als het ook eenvoudiger kan? Met zijn 17e winstpartij van het seizoen is Hans niet meer bij of in te halen. Voor het tweede achtereenvolgende seizoen reeg hij vanaf september de punten aaneen, en was zo ongenaakbaar.
Carolina, Pranav en Theo actief op NK-D!
Al jaren wordt het Hemelvaartweekend gebruikt om over 3 dagen de Nederlandse Kampioenschappen tot en met 12 jaar te spelen. Deze editie werd georganiseerd in Zoetermeer en van Staunton hadden zich 3 spelers geplaatst: Carolina, Pranav en Theo!
In Januari had Carolina tijdens het NOSBO-kampioenschap haar ticket voor deze NK bij de D-Meisjes gepakt.
Staunton D1 kampioen NOSBO/FSB, mag naar NK!
We deden gisteren met liefst 4 teams mee aan de Noordelijke teamkampioenschappen. De sterkste teams streden mee voor de titels, maar minstens zo belangrijk vond ik de deelname van beide andere teams. De ervaring die je tijdens dit soort toernooien opdoet,
Staunton wint Nosbobeker!
In een spannende finale, gespeeld te Coevorden, hebben Piet, Bas, Pranav en Gert-Jan de winst over de streep getrokken. Staunton is daarmee dit jaar Nosbobekerkampioen tot 1900. En hier een verslag door Piet Mulder van de heroïsche wedstrijd tegen Hoogeveen,


