Omdat we nu 3 weken geen jeugdclubavond hebben (Pasen, Meivakantie en Bevrijdingsdag), hebben we die van gisteravond extra feestelijk gemaakt. Na enig overleg hebben we besloten tot Paashaasschaak. Eigenlijk gewoon Duck Chess (wie kent het niet…), maar dan met een paashaas in plaats van een badeend.
Jay pakt prijzen in Spijkenisse en Alkmaar!
Van de vader van Jay kreeg ik bericht en foto’s van 2 toernooien die Jay afgelopen weekend in het westen gespeeld heeft, dank daarvoor!
Jay (2e van rechts) met de beker voor de 3e plaats in Spijkenisse.
Zaterdag 12 april speelde Jay mee in het 29ste J.
Uniek: 36 uit 36 voor GSV 1 met Theo, Viaan en Pranav!
Met op bord 1 het grote talent Bram ten Dam (9 jaar, FIDE-rating 2116) en daarachter respectievelijk onze zeer sterke en ook zeer talentvolle jeugdspelers Theo, Viaan en Pranav was het geen grote verrassing dat GSV 1 gisteren het basisscholenkampioenschap (BSK) van de NOSBO won.
Hylkes terugblik op NJC-seizoen Staunton 2
Hylke is ingegaan op mijn oproep kopij (of foto’s, of partijfragmenten, of …) bij mij aan te leveren. Hartelijk bedankt daarvoor! Hier zijn terugblik op het afgelopen seizoen van Staunton 2 in de Noordelijke Jeugdclubcompetitie (NJC). De laatste ronde op 9 mei is het 2e namelijk vrij,
S1 wint ruim van Lonneker
Staunton 1 versloeg zaterdagmiddag Lonneker met ruime cijfers (5,5-2,5). Lonneker degradeerde daarmee definitief, maar ik begreep van een van de teamspelers dat de meeste spelers zich daar in november al bij hadden neergelegd . De volgende wedstrijd mogen ze nog proberen de Spassken van het kampioenschap af te houden.
Staunton 2 ruim langs Paardensprong
Het tweede achttal van Staunton won in de laatste ronde van 5A met 6-2 van De Paardensprong. En sloot dus het seizoen in stijl af, we zijn de nummer twee. Zes wedstrijden gewonnen, maar die ene cruciale niet, en dus is de SC Leeuwarden verdiend de kampioen.
NJC: Staunton 2 haalt uit!
Afgelopen vrijdag 4 april organiseerden wij de 6e ronde van de Noordelijke Jeugdclubcompetitie (NJC). We hadden daarvoor een fijne locatie gevonden in de Refajah-kerk in Groningen-Zuid.

De NJC is een hele mooie competitie die door clubs uit Drenthe,
S3: Leeuwarden uit, altijd lastig
Waar we vorig jaar in de laatste ronde tegen Philidor in Leeuwarden een goed resultaat moesten behalen om niet te degraderen was dat ook deze keer het geval. Alleen deze keer was het de plaatselijke SC in de Friese hoofdstad waar we tegen aantraden.
Pranav pakt prijzen door heel Nederland!
Tot mijn vreugde doen steeds meer van onze jeugdspelers op eigen initiatief mee aan toernooien. Zo won Pranav Prasobh Nair vorige vrijdag niet alleen een belangrijke partij in Hoogeveen (ronde 5 van de NJC), maar speelde hij zaterdag in Apeldoorn én zondag in Voorschoten een toernooi!
Olav NOSBO-kampioen in de F-categorie!
Gisteren, zaterdag 22 maart, waren er alweer persoonlijke jeugdkampioenschappen van de NOSBO in Hoogkerk. Van vader Mark kreeg ik het volgende verslag (dank je wel!).
Links Jay met de 3e prijs, naast hem Olav met de gouden beker. Lees verder…
